Användarvillkor

Tjänstevillkor


Allmän information

Dynamostol ApS

Industrivej 38 C

DK-4000 Roskilde

E-post: info@dynamostol.dk

+45 4675 0970

 

Betalning

Vi tar emot betalningar via Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay och EAN. Betalningen debiteras ditt konto när varan har skickats.

Alla belopp är i DKK. Danska kronor visas också inkl. moms.

Dynamostol använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med protokollet SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder att din information inte kan avläsas av andra.

Vi tar inte ut några kortavgifter.

Beloppet dras från ditt kort när varan skickas.

Offentliga myndigheter kan också betala via EAN. 

 

Frakt

Dynamostol levererar med GLS, alla vardagar. Vid beställning via Dynamostols webbplats tillkommer ingen fraktkostnad och produkterna levereras inom 2–3 vardagar.

 

Ångerrätt 

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. 

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag då du mottagit din vara. Om du har lagt en beställning för flera olika varor som levereras var för sig börjar ångerrättsperioden den dag du tagit emot den sista varan.

Om beställningen består av flera partier eller delar löper ångerrätten ut 14 dagar efter den dag då du tagit emot det sista partiet eller den sista delen.

Ångerrätten innebär att du har 14 dagar från mottagande till att ge oss besked om du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mejl till info@dynamostol.dk eller använda standardblanketten som finns längst ned i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss.

 

Ångra en del av köpet.

Om du har köpt flera varor hos oss kan du skicka en eller flera varor i retur, även om de köptes i en beställning.

Tänk på att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

 

Retur

När du meddelat oss att du ångrat ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Vi står för returkostnader för alla produkter som returneras inom 14 dagar.

Vi ser till att beställa en GLS-upphämtning.

 

Varans skick när du lämnar tillbaka den

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans kvalitet, egenskaper och funktionssätt får du endast tillbaka en del av beloppet. Beloppet du kan få tillbaka är knutet till varans handelsmässiga värde och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till varans värde sjunker. Du kan alltid kontakta oss och beställa den korrekta förpackningen.

 

Betala tillbaka köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Men om varan har tappat i värde drar vi av det belopp du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar du gjort, inklusive fraktkostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader utifall du har valt en annan fraktmetod än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt besked om att du vill häva avtalet.

Vi för tillbaka pengarna med den betalningsmetod som du använde vid köpet, såvida inget annat har avtalats. 

Vi kan vänta med att betala tillbaka tills vi tagit emot varan om du inte skickar dokumentation på att du har returnerat den till oss.

Returvaror skickas till:

Dynamostol ApS

Industrivej 38 C

DK-4000 Roskilde

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna av varan personligen på ovanstående adress. Kontakta oss innan så att vi kan vara där och ta emot returvaran.

 

Återbetalning

Om vi kommit överens om återbetalning ber vi dig skicka dina bankuppgifter så att vi kan föra över det avtalade beloppet.

 

Reklamationsrätt

När du handlar hos oss som konsument gäller konsumentköplagen.
Det betyder att du har reklamationsrätt i 24 månader.

Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på din konkreta situation.

Du ska reklamera inom en ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet uppdagats kommer klagomålet alltid att vara inom tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i en lämplig förpackning. Kom också ihåg att be om ett fraktkvitto så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.  

 

Returvaror skickas till:

Dynamostol ApS

Industrivej 38 C

DK-4000 Roskilde

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar en vara ber vi dig att bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Klagomål

Om du vill inkomma med klagomål om ditt köp ska du kontakta Jacob Lundsgaard på följande e-postadress: jcl@dynamostol.dk.

Om ingen lösning kan nås kan du även inkomma med klagomål till:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark, kan du inkomma med klagomål till EU-kommissionens online-portal för klagomål här – http://ec.europa.eu/odr   

 

Personuppgiftspolicy 

När du handlar av oss behöver vi följande uppgifter:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och lämnar endast ut de personuppgifter som krävs för att kunna leverera varan till dig. 

Personuppgifterna registreras hos Dynamo Stol ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. 
Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett tillräckligt skydd. 

Personuppgiftsansvarig på dynamostol.dk är Dynamo Stol ApS.  

Du har rätt till information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I en del fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel vara om dina data inte längre är nödvändiga i de ändamål som vi skulle använda dem för. Du kan även kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@dynamostol.dk

 

Standardångerblankett

(Denna blankett ska endast fyllas i och returneras om ångerrätten gäller)

Till:

Dynamostol ApS

Industrivej 38 C

DK-4000 Roskilde

E-post: info@dynamostol.dk

Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten i förbindelse med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

Beställt den: _______________________________    

Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

Konsumentens adress: ______________________________________________________________________

Konsumentens namnteckning: ______________________________________________________________________   

Datum:

Handelsvillkoren uppdaterades senast 2021-02-10